ClickCease

דברים שצריך לדעת על חיפוי רצפה

תוכן עניינים

ריצוף הוא מרכיב חיוני בכל בניין ובית, ולוחות ריצוף הם בין הבחירות הפופולריות ביותר עבור בעלי בתים. הם נצחיים, אלגנטיים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור כל סגנון פנים. חיפוי רצפה יכול לשנות את כל המראה והתחושה של החדר, וזה אחד הדברים הראשונים שאנשים מבחינים בהם כשהם נכנסים פנימה.

ישנם סוגים רבים ושונים של כיסויי רצפה לבחירה, כולל אריחים, שטיחים וויניל. עם זאת, אחת האפשרויות הפופולריות והנצחיות ביותר היא לוחות רצפה. חיפוי רצפה בעזרת לוחות ריצוף מגיעים בסגנונות, גימורים וגדלים שונים, והם מציעים יתרונות רבים. 

במאמר זה נסקור את כל מה שצריך לדעת על לוחות רצפה, כולל כיצד להתקין אותם, כיצד לתקן אותם וכיצד לבחור את חיפוי הרצפה המיטבי עבור ביתך.

לוחות רצפה – כל מה שצריך לדעת

לוחות ריצוף הם רצועות ארוכות ודקות המשמשות לכיסוי וחיפוי רצפה. הם עשויים ממגוון של חומרים, ביניהם עצים, כולל אלון, אורן ומייפל או בעזרת טכנולוגיות מתקדמות כגון הדפס דיגיטלית המאפשרת ליצור חומרים דמויי עץ, בטון ואבן. ניתן להשתמש בלוחות ריצוף בכל חדר בבית, כולל סלון, חדרי שינה ומטבחים. הם בחירה פופולרית מכיוון שהם עמידים, קלים לניקוי ובעלי מראה קלאסי שלעולם לא יוצא מהאופנה.

לוחות הרצפה מציעים יתרונות רבים, כולל עמידות מיטבית לצד נראות אסתטית מרשימה. הם גם קלים לניקוי ותחזוקה, במידה ועשויים מעץ הם משפרים את איכות האוויר בתוך הבית. לעיתים עשויים מחומרים טבעיים וירוקים ובעלות תכונות אקוסטיות לבידוד רעשים. ישנם חומרים אשר עמידים יותר מהחומרים המסורתיים לתנאים קיצוניים, עמידים מפני שחיקה, קרינה, מים ואש. 

לוחות ריצוף מגיעים במגוון רוחבים, אורכים ועוביים. יש שיגידו כי לוחות צרים נפוצים בבתים מסורתיים יותר, ואילו לוחות רחבים יותר בחללים מודרניים וחדשניים. לעומת זאת יש היטענו כי לוחות רחבים יותר מעניקים מראה כפרי יותר וקרשים דקים יותר מעניקים מראה עכשווי יותר. בבחירת לוחות רצפה, חשוב לקחת בחשבון את הסגנון הכללי של הבית שלך ואת המראה שתרצו להשיג. חשוב לזכור כי אורך הלוחות יכול להשתנות בהתאם ליצרן, כשגם עובי הלוח משתנה גם הוא.  לוחות רצפה זמינים במגוון גימורים, גוונים וטקסטורות לבחירה.

איך מתאימים לוחות רצפה?

התאמת לוחות הרצפה תלויה בסוג החומרים מהם עשויים לוחות הרצפה. 

ישנם חומרים שונים המתבצעים בשיטת בפרקט כזכר ונקבה, כשניתן להוסיף להם גומיות אוטמות לקבלת רצפה אטומה למים. 

ישנו סוג התקנה נוסף בחומרים אחרים כמו עץ מלא לדוגמה באמצעות חיבורי לשון וחריץ. חיבור הלשון והחריץ היא שיטה לחיבור שני חלקי עץ יחד, כאשר לחלק אחד יש לשון המשתלבת בחריץ בחתיכה השנייה. לאחר מכן ממסמרים או מודבקים הלוחות לתת הרצפה. זאת על מנת ליצור רצפה אסתטית, חלקה וקלה לתחזוקה. 

החומרים אותם הזכנו קודם מותאמים גם באמצעות חיבורי לשון וחריץ. עם זאת, הם מותקנים לרוב כרצפות צפות. המשמעות היא שהם אינם מודבקים או ממוסמרים לתת הרצפה, אלא הם נצמדים יחד באמצעות מנגנון נעילה. זה הופך אותם לקלים להתקנה ומתאימים לסוגי תת רצפות שונים. 

מהם לוחות רצפה קלה?

לוחות רצפה קלה הפכו כפתרון בשנים האחרונות לאחד מהאמצעים השימושיים והפרקטיים ביותר למטרות של בנייה קלה וקונבנציונאלית בו בעת, כשחלק מן הלוחות משמשים כפתרונות לריצפה קלה, כלומר להתקנתם של משטחי ריצוף קלים. חלק מהלוחות המשמשים בעת בניית רצפה קלה יכולים לשמש גם כאמצעי תשתית וגם כאמצעי גמר. 

כל אחד מסוגי לוחות הרצפה הקלות בהם ניתן להשתמש על מנת לבנות רצפה קלה, מתאפיין בתכונות ייחודיות המאפשרות ליהנות ממוצרי תשתית וגמר איכותיים ומתקדמים מסוגם. 

כיצד מתקנים לוחות רצפה?

עם הזמן, לוחות הרצפה עלולים להינזק או להישחק. קל יחסית לתקן את לוחות הרצפה, במיוחד לוחות רצפה קלה, אך כמובן שבהתאם למידת הנזק. 

סוג הנזק הנפוץ ביותר לקרשים הוא שריטות ושקעים. ניתן לתקן אותם באמצעות מילוי או שיוף בנייר זכוכית. שריטות ושקעים עמוקים יותר עשויים לדרוש החלפה של הלוחות המושפעים עצמם. 

כדי להחליף לוח רצפה, הלוח הפגום מוסר באמצעות מסור. לאחר מכן חותכים לוח חדש לגודל ומוחדר למרווח שהותיר הלוח הפגום. לאחר מכן ממסמרים או מודבקים את הלוח החדש למקומו. לעיתים אף לא נדרשת עבודה כזו משמעותית אלא הזמנה של לוח בגודל של הלוח בו קיים הנזק וביצוע החלפה קלה ופשוטה ביניהם. אם הנזק רב, ייתכן שיהיה צורך להחליף חלק משמעותי מהרצפה. זה קורה לעתים קרובות כאשר תת הרצפה פגומה, או הקרשים מעוותים או מכוסים. 

INNOBUILD מספקת פתרונות חדשניים לעולם הרצפות, בין בתשתית הרצפה, כגמר, כריצוף ועוד. החברה שמה דגש על עמידות המוצרים ואיכות גבוהה, לצד פתרונות יעילים ואסתטיים. העמידות הגבוהה של הריצוף, מאפשרת ליישם את הלוחות והתשתיות בכל מקום, כמו בשילוב חימום תת רצפתי, בחדרים רטובים, בחללים מורכבים ובסביבה חיצונית.
אתם מוזמנים להציץ באתר וליצור עמנו קשר על מנת שנוכל להתאים את הפתרון המדויק עבורכם!

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם