ClickCease

איך תדעו האם לוחות HPL מתאימים לכם?

תוכן עניינים

אם תהיתם מה זה HPL, מדובר בלוחות לחיפוי קירות ואלמנטים אדריכליים אחרים, המיוצרים בטכנולוגיה חדשנית וירוקה ומספקים בידוד למבנה, הסתרת פגמים בקירות והצגת חזות נקייה, מסוגננת ואלגנטית. אז מה זה לוחות HPL ולמה הם משמשים? כל התשובות במאמר הבא! המשיכו לקרוא!

בין הסוגים הרבים של חיפויי הקירות, המככבים בשנים האחרונות בענף הבנייה, בולטים לוחות חיפוי HPL, שהופכים למבוקשים יותר ויותר, בשל השילוב בין הצד האסתטי שלהם לבין העמידות והפונקציונליות שהם מציעים.

בנוסף על ההתאמה לחיפוי קירות פנימיים וחיצוניים, לוח HPL יכול לשמש גם לחיפוי אלמנטים אדריכליים אחרים כמו מחיצות, דלתות ועוד.

מה זה לוחות HPL? 

לוחות HPL – High Pressure Laminate (ריבוד בלחץ גבוה), הידועים גם בשם לוחות למינציה, הם לוחות חיפוי דחוסים ורב שכבתיים, המשמשים לחיפוי קירות. 

בשכבה הפנימית של הלוחות הללו יש חומר מבודד, המופק מסיבי תאית ספוגים בשרף מלמין. ציפוי הלוחות עשוי שכבות של נייר קראפט (המכונה גם נייר עץ או נייר טבעי), שנספגו בדבק. כל שכבות הלוח מוצמדות זו לזו בתהליך של כבישה בלחץ  גבוה.

לוח HPL, יש לדעת, בנוסף לתכונותיו המבודדות החוסכות באנרגיה לחימום ומיזוג, מיוצר בטכנולוגיות ירוקות ואינו מכיל אסבסט, מתכות, רעלים ומזהמים אחרים, המזיקים לסביבה.

למה משמשים לוחות HPL?

HPL, מתאימים ליישומים אדריכליים שונים ומגוונים ויכולים לשמש כאמור, לחיפוי של אלמנטים נוספים, מלבד קירות. משום כך, הפכו הלוחות הללו לפריט עיצובי נפוץ ומבוקש בקרב קבלני בניין, אדריכלים ומעצבי פנים.

בשל עמידותו הרבה של חיפוי HPL בפני קרינה אולטרה סגולה, שינויי טמפרטורות, רטיבות ולחות,  שריטות וחבלות ומאחר שהוא נושא את תקן האש 755 של מכון התקנים הישראלי, הוא מתאים מאוד גם לחיפוי קירות חיצוני.  

היתרונות של חיפוי HPL?

לוחות HPL מתאימים לקירות פנים וחוץ. הם בעלי סבילות גבוהה לאקלים הישראלי, כמו גם לפגיעות פיזיות, לשריטות ולשחיקה ואין לחשוש ממגע שלהם עם חומרים כימיים כלשהם או חומרי ניקוי.  

עוביים של לוחות ה-HPL עומד על 6-8 מ"מ, כאשר העובי הנמוך יחסית, מבטיח שיתאימו לכל חלל ולכל תנאי שטח. לשימוש על הקירות החיצוניים של מבנה, עדיף לבחור בלוחות העבים יותר, המצטיינים בחוזק ובעמידות בפני עיוותים, גם כאשר הם בעלי שטח פנים גדול. 

מאחר שמדובר בחומר גלם נוח לעיבוד, ניתן להתאים את הלוחות לצרכים משתנים, בהליך הכולל חיתוך מדויק, ניקוב, כרסום, הדבקה וצביעה, בהתאם לדרישות הלקוח. ממדי הלוח נקבעים על פי גודל הקיר או המשטח אליו הם מוצמדים. 

מאחר שתשתית האלומיניום של לוחות החיפוי מרוחקת כ-10-12 ס"מ מהקיר, התקנתה מאפשרת ליישר את כל הסטיות הקיימות בקיר, במידה שמדובר במבנה ישן, את הבלאי והפגמים שעליו וגם להסתיר מאחוריה תשתיות לא אסתטיות כמו צנרת, כבלים, חוטי חשמל וכד'.

והיתרון הנוסף של סוג החיפוי הזה, הוא העלות. מחיר לוחות HPL, משתלם יחסית ליתרונות שהוא מספק, בהגנה ובידוד של הקירות ושל המבנה כולו ובשדרוג המראה והסגנון שלו. 

HPL: גוונים ומרקמים 

בהיותם גם אלמנט דקורטיבי דומיננטי שקשה להתעלם ממנו, לוחות חיפוי HPL מגיעים במבחר צבעים וגוונים, בהם גם צבעים מטאליים, כולל לוח HPL דמוי עץ. 

קטגוריית לוחות החיפוי דמויי העץ, המגיעים בגוונים ובטקסטורות שונות המדמות עץ טבעי, היא אופנתית ופופולרית במיוחד בימים אלה. לוח HPL דמוי עץ, משווה לחלל הפנימי או החיצוני של המבנה, אם זה בית פרטי, משרד, קליניקה או מבנה ציבור, מראה ביתי, כפרי וחמים. לוח HPL דמוי עץ, משתלב מצוין גם עם חיפויים מחומרים אחרים, כמו אבן, לבנים או אלומיניום. 

טכניקת הרכבת החיפוי בלוחות HPL

חיפוי HPL, הוא קל ומהיר להרכבה, על ידי איש מקצוע כמובן. ניתן להרכיב אותו אל הקיר באמצעות "תלייה יבשה", על גבי קונסטרוקציה מאלומיניום, המשמשת כבסיס ללוחות. 

את לוחות החיפוי מחברים לתשתית באמצעות הדבקה בדבקים ייעודיים, באמצעות מערכת תלייה נסתרת, או באמצעות ניטים גלויים .

שיטת הניטים, שהיא הפופולרית ביותר, מיושמת בחיבור של הלוח לתשתית באמצעות ניטים מאלומיניום, הצבועים בגוון של לוח ה-HPL ומשתלבים בו. השיטה מאפשרת גם פילוס מרבי של הלוחות, הרכבה מהירה ונוחה ופירוק מהיר של לוח כזה או אחר, בעת הצורך, מה שלא ניתן אגב לבצע בשיטת ההדבקה.

הלוחות בשיטת הרכבה זו אינם צמודים זה לזה. הם ותקנים במרווחים שווים של 8-10 מ"מ. מכיוון שתשתית האלומיניום נראית מבעד לאותם רווחים, כדאי מאוד לצבוע את חלקיה בשחור, כדי שישתלבו עם דפנות הלוח הצבועות גם הן בצבע שחור.

תחזוקה וניקוי של לוח HPL

אחת מתכונותיהם הבולטות של לוחות חיפוי  HPL, שהופכת אותם לכל כך פרקטיים, בנוסף להיותם דקורטיביים, היא חסינות ועמידות לאורך זמן ודרישות תחזוקה צנועות ביותר.

כדי לשמור על המראה הרענן והנקי של הלוחות, ניתן לשטוף אותם במים וסבון ייעודי עדין. לכלוך קשה, ניתן להסיר באמצעות ממיס אורגני המיועד למטרה זו ואך ורק על פי הוראות והנחיות היצרן.

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם