ClickCease

חיפוי קירות חוץ מודרני עם לוחות HPL או אלומיניום

תוכן עניינים

בחירת חיפוי לקירות החיצוניים היא אחת ההחלטות החשובות עבור כל מבנה. על-מנת שהחיפוי הנבחר יספק מקסימום תועלת, נדרשת התייחסות מעמיקה גם לשיקולים פרקטיים וגם לשיקולים אסתטיים. לוחות HPL ולוחות מאלומיניום הם פתרונות מתקדמים, יעילים ויפים, ולכן תוכלו לראות אותם במקומות רבים. כדי להבין אם זהו המענה הנכון גם עבורכם, הכנו לכם מדריך מפורט בנושא חיפוי קירות חוץ מודרני. מוזמנים לקרוא ולהיעזר במידע ובתשובות לשאלות נפוצות.

מה זה HPL ולמה כדאי להשתמש בו?

המונח HPL הוא ראשי תיבות של הביטוי High Pressure Laminate, ובעברית: למינציה בלחץ גבוה. החומר מזכיר באופי שלו פורמייקה, אבל הוא קשיח יותר, עמיד יותר וגם אסתטי יותר. אם תרצו, פורמייקה משודרגת.

לוחות ה-HPL מבוססים על שבבי עץ, שרף ונייר קראפט (נייר חום שמשמש גם לאריזות). חומרי הגלם נכבשים יחד בלחץ גבוה מאוד וזהו מקור החוזק יוצא הדופן של התוצאה הסופית. עמידות מהווה באופן טבעי יתרון משמעותי כשהמטרה היא חיפוי חיצוני לקיר של מבנה, וזהו רק יתרון אחד של האופציה הזו.

יתרון שני של לוחות ה-HPL הוא ההתנהגות שלהם אם חלילה פורצת שריפה. בהקשר זה חשוב לציין ש-HPL עומד בתקן הישראלי המחמיר ת"י 755 לעמידות באש. הלוחות גם מונעים חדירת עשן למבנה, לא מתרגשים מרטיבות, נשמרים לאורך שנים גם תחת חשיפה מסיבית לשמש ותורמים לחיסכון אנרגטי בתפעול השוטף.

סיבה נוספת לבחור בחיפוי חוץ HPL היא העובדה שלוחות הלמינציה בלחץ גבוה לא מכילים חומרים רעילים או מתכות מזיקות. בעידן של מודעות גבוהה להשפעות השליליות של חשיפה יומיומית מתמשכת לאלמנטים מזיקים, יש לכך ערך רב.

איך מיישמים חיפוי חוץ HPL?

היישום של חיפוי קירות חוץ מודרני על בסיס HPL נוח למדי. לוחות ה-High Pressure Laminate נתלים על גבי קונסטרוקציית אלומיניום ייעודית, בשלוש דרכים אפשריות:

  • ניטים גלויים – האופציה הפופולרית ביותר. הניטים נצבעים באותו גוון כמו הלוח, והיתרונות של שיטת חיבור זו הם מקסימום פילוס ומינימום זמן יישום. במידת הצורך הפירוק יתבצע גם הוא במהירות ובקלות.
  • הדבקה – שיטה זולה אולם קחו בחשבון שלא ניתן לפרק את הלוח אחרי שהוצמד לתשתית האלומיניום.
  • מערכת תלייה נסתרת – דרך אסתטית אבל העלות שלה גבוהה.

מומלץ לבחור את לוחות ה-HPL בעובי 8 מ"מ, גם על-מנת למקסם את יתרון העמידות וגם מטעמים אסתטיים. כל לוח HPL ניתן לצבוע בשלל גוונים, ואם תרצו תוכלו להקנות למבנה גם את המראה החמים והיוקרתי של עץ טבעי.

היתרונות של האלומיניום לצורך חיפוי קירות חוץ

אלומיניום הוא חומר גלם איכותי מאוד. הוא מהווה כאמור חלק בלתי נפרד מחיפוי HPL, ויכול לשמש גם בפני עצמו בתור חיפוי קירות חוץ מודרני.

לוחות אלומיניום עמידים מאוד לקורוזיה, וזאת בזכות שכבת אלומינה טבעית שמונעת מהרטיבות לפגוע בחומר עצמו. לוחות האלומיניום עמידים גם בפני כוחות שונים שפועלים על חיפויי חוץ, ועוד יתרון הוא המשקל הקל שלא מכביד על הקירות (חשוב לציין שלמרות המשקל הנמוך, אלומיניום הוא חומר בעל חוסן רב). במבנים גדולים מאוד יותקן חיפוי שמורכב משני שכבות של אלומיניום וביניהן עוד שכבה של פוליאתילן דחוס – לטובת מקסימום עמידות ובידוד.

חיפוי אלומיניום מגיע בשלל צבעים, וגם עבורו רלוונטית האופציה של מראה דמוי עץ. מאחר שאלומיניום הוא חומר גלם נוח מאוד לעיבוד, המחיר של לוחות מאלומיניום אטרקטיבי, ובוודאי שביחס לתמורה הגבוהה.

מהם התפקידים המרכזיים של החיפויים לקירות החיצוניים?

לחיפוי קירות חוץ שלושה תפקידים מהותיים:

  1. מעטפת הגנה למבנה – החיפוי החיצוני נועד להגן על הקירות ועל פנים המבנה מפני אירועי מזג אוויר שונים, ובפרט גשם, ברד, רוחות עזות וגם קרני השמש. חיפוי איכותי מונע היווצרות רטיבות שעלולה להפוך לעובש שמהווה גם מפגע אסתטי וגם מפגע בריאותי חמור.
  2. בידוד תרמי – חיפוי קירות חוץ עשוי לצמצם במידה לא מבוטלת את השפעת הסביבה על הטמפרטורה בתוך המבנה. בידוד תרמי מוצלח מפחית את השימוש בפתרונות קירור וחימום, וכך חוסך סכומי כסף משמעותיים לבעלי הנכסים במבנה.
  3. בידוד אקוסטי – במאה ה-21 רעש עלול להפוך למפגע של ממש. בהתאם בחירת אופן החיפוי החיצוני של הקירות חייב להתייחס גם להיבט האקוסטי. חומרים שידועים ביכולת לספוג רעש הם בחירה חכמה.

עם חיפוי קירות חוץ מודרני מבוסס לוחות HPL או אלומיניום תוכלו לסמן V על שלושת הסעיפים החשובים, וליהנות ממבנה מוגן היטב ומבודד היטב.

חיפוי קירות חוץ מודרני למראה עכשווי ורושם חיובי

החיפוי החיצוני אחראי כמובן גם לרושם הראשוני שמייצר המבנה. חיפוי קירות חוץ מודרני מקנה מראה עכשווי, והמבנה כולו נתפש כמושקע. בזכות העמידות הגבוהה מאוד של לוחות אלומיניום או HPL הרושם החיובי יישמר לטווח ארוך. במציאות שמשתנה בקצב מהיר אמנם קשה לחזות את העתיד, אבל קרוב לוודאי שהאיכויות האסתטיות של שני החיפויים המודרניים האלה ימשיכו להרשים אותנו גם בעוד שנים רבות, כך שזוהי הבחירה הנכונה ביותר בכל ההיבטים הרלוונטיים.

 

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם