ClickCease

חיפוי קירות פנים: כל הסוגים, החומרים והשיטות המתקדמות

תוכן עניינים

המבחר הגדול של חיפויי קירות הזמין כיום, מייתר את הצורך לשבור אותם, כדי לשפץ את הבית. לצד החיפויים הוותיקים יותר מאבן, אריחים או קרמיקה, יש גם כאלה המיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ומספקים לצד האסתטיקה, גם בידוד מרטיבות ופגעי מזג אוויר.

כדי לרענן את הבית, כבר לא צריך לשבור ולהחליף את הקירות. אפשר פשוט לחפות אותם. שיטת חיפוי הקירות תופסת כיום תאוצה בעולם עיצוב הפנים, מאחר שמדובר באלמנט עיצובי, המספק אפקט מרשים באמצעים פשוטים ובמחיר נמוך יחסית, עם בונוס של בידוד.

מהו חיפוי קיר ולאן הוא מתאים?

חיפוי קיר הוא כיסוי המודבק או מחובר לקיר בדרך אחרת והוא בא במגוון גדול של עיצובים, טקסטורות וחומרי גלם. החיפוי מתאים לקירות פנים וחוץ, למבני ציבור ולבתים פרטיים, בכל סגנון עיצובי.

מעבר לצד הדקורטיבי שלו, החיפוי משמש כשכבת בידוד מרטיבות, עובש, מזיקים וסתם בלאי, ההתקנה שלו פשוטה והתחזוקה הנדרשת לשימור הניקיון והמראה, מועטה.

התכונות המבודדות, מתאימות את חיפויי הקיר גם ל"חדרים הרטובים" בבית, המטבח וחדר הרחצה. מאחר שבחדרים הללו עוברת צנרת רבה בקירות, רצוי לחפות לפחות את האזורים שסביבה ובמטבח גם את אזור הכיריים, המפיץ אדים ולחות.

אם יש חללי חוץ, כמו מרפסת או פינת ישיבה בגינה, ניתן לחפות גם את הקירות החיצוניים באזורים הללו, כדי להגן עליהם מבלאי ומפגעי מזג האוויר ולשמר את המראה הנקי והאסתטי.

חומרי הגלם ביצור לוחות חיפוי

חיפויי קירות עשויים מחומרי גלם שונים. מקרמיקה, לבנים, אבן, או שיש ועד ללוחות חיפוי המיוצרים בטכנולוגיות מתוחכמות. להלן כמה מהם:

  • לוחות פייבר צמנט – לוחות פייבר צמנט, הנקראים גם "לוחות בטון אדריכלי", עשויים מתרכובת של אבן גיר וחרסית, הנוצרת בטמפרטורה גבוהה. לוחות החיפוי מיוצרים מהתרכובת, הכוללת לעתים גם חול, מינרלים או סיבי זכוכית, בהליך של דחיסה.
    לוחות פייבר צמנט משמשים בענף הבנייה, הן בשלבי התשתית והן בשלבי הגימור, גם בתעשיית הבנייה הקלה. הם מתאפיינים בחוזק ובעמידות ומתאימים לחיפוי חוץ ופנים ומותאמים לאקלים הישראלי. הלוחות מגיעים בטקסטורת LINES "מסורקת", שמבטיחה מראה נקי לאורך זמן.
  • לוחות HPLשיטת חיפוי קירות נוספת, המותאמת לקירות פנים וחוץ ומבוססת על חומר שנוצר בהליך טכנולוגי חדשני משבבי עץ שהוספגו בשרף וחוממו בטמפרטורה גבוהה ועברו דחיסה בלחץ חזק.
    לוחות HPL מגיעים במגוון של טקסטורות, בהן דמוי עץ, טרקוטה ועוד ובצבעים שונים, שיכולים לתרום לעיצוב והנראות של כל חדר. התקנת הלוחות נעשית בהתאם לצרכים ויכולה להיות גלויה, באמצעות  מסמרים וברגים ייעודיים, בהדבקה או בהתקנה סמויה.
    לוחות HPL מתאפיינים בעמידות גבוהה, הם חסיני אש, עמידים ברטיבות וקלים לתחזוקה. הליך הייצור שלהם עומד בתקני הבנייה הירוקה וחומר הגלם הוא אקולוגי, בטוח לשימוש ואינו מכיל חומרים רעילים.
  • לוחות אלומיניום – סוג נוסף של לוחות חיפוי לקירות, הם לוחות אלומיניום מרוכב, הקרויים גם לוחות אלוקובונד ומשלבים דקורטיביות עם חוזק, עמידות לאש והתקנה קלה ומהירה.
    האלומיניום הוא אלמנט יחסית שכיח בקרום כדור הארץ ומופק ממינרל בשם בוקסיט. בשל חסינותו לחמצון, עמידותו וצפיפותו הנמוכה, הוא מאפשר ייצור מוצרים קלי משקל, עם עמידות בפני חלודה.
    עוביים של הלוחות הוא ארבעה מ"מ ומשקלם הוא  7.6 ק"ג לכל מטר מרובע. הם מורכבים משני גיליונות של אלומיניום בעובי חצי ס"מ כל אחד, ביניהם שכבה בעובי שלושה מ"מ, של ליבה תרמו-פלסטית מבודדת.
    הלוחות מיוצרים בתהליך דחיסה של החומר המבודד, בין שתי יריעות האלומיניום. הגימור העליון צבוע לרוב בשלוש שכבות צבע עם עמידות לתנאי חוץ, המותאם גם לאקלים הישראלי.
    הלוחות מגיעים בטקסטורות ובגוונים שונים ומשמשים, בנוסף לחיפוי, גם ליישומים אדריכליים אחרים כמו שילוט, מאחר שהם קלים לעיבוד כמו חיתוך, ניקוב, כיפוף ועוד. אך ניתן למצוא דגמי לוחות אלומיניום המיועדים למגוון מטרות ויכולים לספק פתרונות רבים בתחום העיצוב והאדריכלות.
  • לוחות אינופואם – לוחות חיפוי אינופואם, מתאימים לחיפוי חזיתות בתים בתלייה יבשה. מדובר בלוחות בידוד תרמי, המיוצרים מצמר סלעים וסיבי זכוכית בסיליקון, בציפוי גיזה שחורה (חומר בידוד). לוחות אינופואם עומדים בתו התקן של בנייה ירוקה והם עמידים בפני אש ותנאי מזג אוויר, הם קלי משקל וקלים לחיתוך ולעיגון.
  • לוחות סקאלמיד – לוחות הסקאלמיד הם סוג נוסף של אמצעי לחיפוי קירות, שיתאים לחיפויי חוץ ופנים ואף לחיפוי רצפה. הלוחות מצטיינים בגימור דקורטיבי ומגוון של מרקמים וצבעים ואפשר לבטא דרכם אמירות עיצוביות וסגנוניות שונות.
  • לוחות פורצלן – לוחות החיפוי מפורצלן הם קלי משקל, אך בעלי גמישות וחוזק. הם משלבים מראה מרשים עם פונקציונליות ויש להם שיק מודרני, קליל ומקורי. ללוחות הפורצלן עמידות גבוהה בפני שחיקה.

בתהליך הייצור, נעשה שימוש בגרגירים של חומר הגלם בגריסה דקה, הנדחסים לכדי חומר קשיח ועמיד, גם בפני רטיבות. מסיבה זו, חיפוי של לוחות פורצלן יכול להתאים במיוחד למטבח ולחדר הרחצה, או בכל חדר אחר הסובל ממפגעי רטיבות.

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם