ClickCease

כל הסיבות לבחירה בחיפוי אלומיניום לפרויקט הבא שלכם!

תוכן עניינים

חיפוי אלומיניום הוא הדבר הבא בעולם העיצוב והאדריכלות, בזכות שילוב בין נוחות ופונקציונליות להרכבה ולשימוש, לבין אסתטיקה ומראה מוקפד. 

חיפויי קירות, לפנים וחוץ, הם החלופה העכשווית, העמידה והבטיחותית לצבע והמברשת ולחיפויי הקירות הקלאסיים כמו אבן, עץ, פסיפס, שיש, או ה"שפריץ" הוותיק וכזו המאפשרת מימוש של רעיונות עיצוביים שישדרגו את המראה הפנימי והחיצוני של כל מבנה. 

חיפוי קיר אלומיניום הוא ללא ספק הלהיט של שוק החיפויים, עם מראה מודרני ומרשים, פונקציונליות ועמידות גבוהה לאורך זמן, המהווה פתרון נוח ויעיל לתחזוקת הקירות ולשיפור מראה המבנה כולו. 

מהו חיפוי אלומיניום? 

לוחות אלומיניום לחיפוי הם חלק ממבחר של חיפויים לקירות פנים וחוץ, שניתן למצוא כיום בענף הבנייה והם משמשים בין השאר גם לחיפוי עמודים, קורות ודלתות וכמסתורי כביסה.

חיפוי אלומיניום מתאים כאמור גם לקירות חוץ, של בתים פרטיים, כמו גם בנייני מגורים משותפים, בנייני משרדים, או מבני ציבור ותעשייה. החיפוי החיצוני נועד, מעבר לאפקט העיצובי והאסתטי, לייצר עבור המבנה בידוד, מהבחינה התרמית והאקוסטית גם יחד.

סוגים של חיפוי אלומיניום

לוחות אלומיניום מגיעים בגדלים ובעוביים שונים, כך שניתן להתאים אותם לצרכים משתנים. לבתים פרטיים או לחיפוי של חלקים ממבנה, יתאימו לוחות בגודל הסטנדרטי.

לחיפוי מבנים גדולים או בנייני קומות, משתמשים יותר בלוחות אלוקובונד, המורכבים משכבת פוליאתילן דחוס המשמש לבידוד, בין שתי שכבות של אלומיניום.

חיפוי קיר אלומיניום: כל היתרונות 

חיפוי לוחות אלומיניום הפך מבוקש בתחום האדריכלות והבנייה, בשל יתרונות לא מעטים.

  • נוח להתקנה – ההתקנה של לוחות האלומיניום היא מהירה, פשוטה ולא מותירה לכלוך, מאחר שהחומר קל במשקלו והוא גמיש ונוח לעבודה. 
  • עמיד בלחות ורטיבות – האלומיניום הוא חומר דוחה רטיבות והוא אינו מחליד ולכן, כחיפוי חוץ, הוא לא ייפגע מהגשם והלחות וכחיפוי פנים, הוא יהיה מוגן מהרטיבות שנוצרת בחלק מחדרי הבית.
  • מספק מעטפת מבודדת – חיפוי קירות מאלומיניום מספק לקירות גם הגנה מפגיעות ומחבלות שהיו מצריכים שיפוץ בעתיד. הוא מהווה למעשה שכבת בידוד ואיטום סביב המבנה מפני חום, קור וגשם, כמו גם חסינות מפני התלקחות אש.
  • דקורטיבי – חיפוי קיר אלומיניום הוא גם אסתטי ודקורטיבי ויכול לשוות לכל בית, משרד או כל מבנה אחר, מראה מרשים ויוקרתי, מבפנים ומבחוץ ולהתכתב עם כל סגנון עיצובי.
  • עמיד בפני בלאי וקל לתחזוקה – חיפוי האלומיניום אינו דוהה או מאבד ברק עם חלוף הזמן וכחיפוי חוץ, הוא לא ידהה גם בהשפעת קרינת השמש. הוא שומר על מראהו לאורך שנים, הוא לא מתפורר או נשבר, הוא קל לניקוי ואינו מצריך ריענון תקופתי או צביעה מחדש.

אפשרויות עיצוב בחיפוי אלומיניום

כמו לגבי כל אלמנט אחר בבנייה, גם כשמדובר בחיפוי קירות, הצד האסתטי והעיצובי הוא משמעותי ומהווה חלק בלתי נפרד מהבחירה בין הדגמים השונים. 

מאחר שלוחות האלומיניום מגיעים במגוון רחב של צבעים וגימורים, ניתן להתאים את הנראות שלהם לטעם האישי, לעיצוב הכולל של המבנה ולצרכים הייחודיים.

ניתן למצוא למשל חיפוי אלומיניום שחור, שיכול להתאים לבית בסגנון אורבני ומודרני, לעומת חיפוי אלומיניום בגימור עץ, שישתלב בבית המעוצב בסגנון כפרי, וינטג' ואפילו קלאסי. 

ניתן לבחור בין טקסטורות שונות, מסרגלי אלומיניום אופקיים או אנכיים ועד למראה של קוביות או פח גלי, תלת ממדי. להוספת עניין, ניתן לשלב על הקיר לוחות מסוגים שונים, בצבעים או טקסטורות שונות.

גם בגזרת הצבע יש אפשרויות בחירה. כשהצבעים המבוקשים לחיפוי קיר אלומיניום הם שחור, אפור וכסוף, המתכתבים עם סגנון העיצוב ההייטקיסטי והמודרני ונראים לא מעט במבני תעשייה ומסחר, לצד חיפויי האלומיניום דמויי עץ, שעלותם גבוהה יותר והם מתאימים לסגנון עיצוב כפרי וחמים.

חיפוי קירות אלומיניום דמוי עץ

חיפויי האלומיניום דמויי העץ, הם אהובים ומבוקשים במיוחד, מאחר שהם משלבים את הנוחות של האלומיניום עם המראה החמים, הטבעי והקלאסי של העץ.

חיפוי האלומיניום הוא בעל עמידות גבוהה יותר לאורך זמן בצורה משמעותית, מאשר העץ הטבעי הנוטה להתבלות ולדהות. החיפוי מאפשר לקבל מראה חמים, ביתי ומזמין, בהתקנה מהירה ופשוטה ומבלי להידרש לתחזוקה המתמדת, כפי שמחייב הטיפול בעץ הטבעי.

תהליך התקנת לוחות האלומיניום  

להתקנת לוחות אלומיניום קודמת בחירה בדגם הרצוי מתוך המבחר והזמנת הלוחות בהתאם למידות הנתונות. בהמשך, יבצעו נציגי החברה המתקינה מדידות בשטח, שלאחריהן יבוצע התכנון המקדים ואישור הבחירה מצד המזמין והאדריכל.

בשלב הבא, תתבצע הזמנת חומר הגלם לייצור הלוחות, ויתבצעו החיתוך, הכיפוף ויצירת הלוחות על פי ההזמנה. כעבור כשלושה שבועות, יגיע המתקין עם הלוחות, ירכיב את הקונסטרוקציה הנושאת על קירות הבניין, לרוב יידרש לשם כך פיגום ויחבר את הלוחות לקונסטרוקציה.

שיטת ההתקנה יכולה להיות בהקלקה באמצעות קליפסים, שיטה החוסכת את הצורך בקידוחים וריתוכים ומקצרת מאוד את זמן ההתקנה, או בהשחלת הפרופילים אל מסילות המחוברות לקיר, שיטה שהיא בטיחותית יותר, אך מחייבת הכנת תשתית באמצעות קידוחים בקיר.

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם