ClickCease

כל מה שחשוב לדעת על לוחות HPL: המדריך המלא

תוכן עניינים

לוחות HPL לחיפוי קירות הופכים מבוקשים יותר ויותר בשל היותם אסתטיים, שימושיים במגוון דרכים, עמידים ומתאימים גם לתנאי חוץ. מה חשוב לדעת על הלוחות הדחוסים ועל שימושיהם השונים?  כל התשובות בהמשך, המשיכו לקרוא!

חיפוי קירות הוא ללא ספק טרנד לוהט כיום בעולם האדריכלות ועיצוב הפנים, בשנים האחרונות צצים עוד ועוד סוגים של חיפויים, המיוצרים מחומרי גלם שונים ובטכנולוגיות שונות.

אחת הטכנולוגיות החדשניות בתחום, היא ה-HPL. מדובר בלוח חיפוי רב שכבתי המיוצר בדחיסה, שהוא עמיד ללחות ולשינויי טמפרטורה ומתאים לקירות פנים וחוץ וגם לחיפוי מחיצות, דלתות ועוד.

חיפוי HPL שימש בעבר לחיפוי שולחנות ומשטחי עבודה במטבח. כיום, עם מגוון רחב של סגנונות עיצוביים, הפכו לוחות החיפוי HPL, הנקראים גם לוחות למינציה, לאלמנט עיצובי מבוקש על ידי מעצבי פנים ואדריכלים, שמטרתו לשדרג את הנראות, הן של חללים פנימיים והן של חזיתות חיצוניות של בניינים.

מה זה HPL?

HPL – High Pressure Laminate (ריבוד בלחץ גבוה), הוא, אם תרצו, סוג של פורמייקה עבה ורב שכבתית. החומר שנמצא בליבה של לוח חיפוי HPL, מופק מסיבי תאית הספוגים בשרף, הציפוי עשוי שכבות נייר קראפט, ספוגות בדבק.

החומר נכבש לכדי לוח שטוח באמצעות לחץ דחיסה בעוצמה גבוהה מאוד. עובי הלוח הנחוץ לחיפויי חוץ ופנים, הוא 6-8 מ"מ. לוח HPL, יש לדעת, הוא גם אקולוגי ואינו מכיל אסבסט או חומרים מזהמים אחרים.

היתרונות של חיפוי בלוחות HPL והיכן הם מתאימים?

ללוחות HPL יתרונות רבים. הם מתאימים כאמור, הן לחיפוי קירות פנימי והן לחיפוי חיצוני, הם סבילים לתנאי האקלים הישראלי המתאפיין בחום ולחות, כמו גם לפגיעות פיזיות שונות, מכות או שחיקה. שכבת הציפוי של הלוחות, עמידה בפני קרינת UV ומוספגת בשרף מלמין, הידוע כדוחה שריטות.

בנוסף, לוחות HPL עמידים גם בפני כימיקלים, בפני חומרי ניקוי ורטיבות והם בעלי תקן אש 755, של מכון התקנים הישראלי.

יתרון גדול נוסף של הבחירה בחיפוי קירות, הוא העלות. מחיר לוחות HPL, הוא סביר יחסית לתמורה ומדובר ללא ספק בבחירה המשתלמת, גם כלכלית.

העובי הנמוך יחסית של לוחות החיפוי, מבטיח שלא יתפסו מקום רב מדי במרחב ויתאימו לכל חלל, אם מדובר בדירה או בית פרטי ואם בבית קפה, מסעדה, בית מלון, בניין מגורים משותף, או מבנה ציבור.

ההתקנה של לוח HPL על הקיר

יתרון נוסף של לוחות HPL, הוא שניתן להתאים את ממדיהם, לצרכים הספציפיים ולגודל הקיר או המשטח אליו הם מוצמדים. הלוחות ניתנים להתקנה פשוטה, אך כדי להבטיח התקנה נכונה ללא תקלות, רצוי שהיא תתבצע על ידי איש מקצוע.

התקנת הלוחות יכולה להיעשות בכמה דרכים. באמצעות "תלייה יבשה", על גבי מבנה מאלומיניום המשמש כתשתית, באמצעות הדבקה, באמצעות חיבור בניטים גלויים, או בשיטה של תלייה נסתרת, שעלותה גבוהה יותר.

בשיטת ההדבקה, מבצעים הדבקת הלוחות באמצעות דבקים ייעודיים למטרה זו. חשוב לנקות תחילה היטב את המשטח עליו מדביקים, כדי למנוע הינתקות של הלוחות בעתיד. החיסרון בשיטה זו הוא, שלא ניתן יהיה להסיר את הלוח בעתיד ולהעבירו למקום אחר, בעת הצורך.

השיטה הפופולרית ביותר להרכבת לוחות HPL, היא באמצעות ניטים גלויים, המחברים את הלוח לתשתית האלומיניום. השיטה מאפשרת דיוק, יעילות ומהירות בהרכבה וכן פירוק מהיר וקל של הלוח בעתיד, אם הדבר נדרש. הניטים נצבעים בגוון של לוח ה-HPL, כך שהם משתלבים היטב בחיפוי.

הלוחות בשיטת הרכבה זו אינם מוצמדים זה לזה ונותרים ביניהם מרווחים. כדי שתשתית האלומיניום הבהירה לא תבלוט דרך המרווחים, ניתן לצבוע אותה בשחור, כצבע דפנות לוח החיפוי.

המרחק בין תשתית האלומיניום למישור הקיר יכול לנוע בין 10-12 ס"מ, מה שמאפשר לפלס באמצעות החיפוי סטיות הקיימות בקיר או להסתיר מאחוריו פגמים ולהסוות כבלים, צנרת וכד'.

מבחר של גוונים ומרקמים בלוחות HPL

לוחות HPL מגיעים במבחר רחב של גימורים וגוונים. יש בהם גוונים צבעוניים או מטאליים ומרקמים שונים. בנוסף, הם נוחים לעיבוד, כדי להתאים אותם לצרכים ולרצונות משתנים. בהליך עיבוד הלוחות, נעשה שימוש במכונות חריצה מתקדמות, המאפשרות חיתוך מדויק, ניקוב וכרסום, לצד הדבקה וצביעה, בהתאם לדרישת הלקוח, עד לקבלת המוצר המוגמר.

קטגוריה אופנתית ומבוקשת במיוחד כיום, היא לוח HPL דמוי עץ. מדובר בלוחות  המגיעים בגוונים שונים של עץ טבעי.

שילוב של לוחות דמויי עץ בכל חדר בבית או בבית העסק, כמו גם בחלק החיצוני של המבנה, ישוו לו מראה וסגנון כפרי וחמים. לוחות חיפוי דמויי עץ, ישתלבו מעולה מבחינה עיצובית, גם עם חיפויים מחומרים אחרים, כמו אבן ואלומיניום.

תחזוקה של לוחות HPL

לוחות HPL מצטיינים, כפי שציינו, בעמידות לאורך זמן. כדי לשמור על הרעננות והניקיון, ניתן לשטוף את הלוחות במים עם סבון ייעודי ועדין. במקרים של הצטברות לכלוך קשה, ניתן להסיר אותו בממיס אורגני המיועד לכך, על פי הוראות היצרן.

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם