ClickCease

תכנון והזמנת חיפוי קירות חוץ: איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

חיפוי קירות חיצוני ממלא תפקיד מרכזי בהגדרת האסתטיקה כמו גם הפונקציונליות של חזית הבניין. בין אינספור האפשרויות הקיימות, חומרים כגון חיפוי קירות חוץ בגרניט פורצלן, חיפוי HPL, חיפוי אלוקובונד, חיפוי אלומיניום וחיפוי פייבר צמנט הם בחירה פופולרית במיוחד. 

במדריך זה נבחן בעזרת השאלות הנפוצות ביותר, את תהליך תכנון והזמנת חיפוי קירות חוץ, החל מחישוב החומרים הדרושים ועד לבקשת ייעוץ מומחה ואפשרויות של התאמה אישית.

כיצד לחשב הזמנה לפי שטח?

כאשר מתחילים פרויקט של שיפוץ או בניית החלק החיצוני של המבנה, חישוב מדויק של כמות חומר החיפוי הנדרשת הוא חיוני. חישוב זה תלוי בעיקר בשטח הפנים הכולל שצריך כיסוי מלא. להלן מדריך, המסביר שלב אחר שלב כיצד לחשב את ההזמנה הנדרשת על סמך השטח:

  1. מדידת שטח הפנים: מתחילים במדידת שטח הפנים הכולל של הקיר החיצוני הדורש חיפוי. יש לחלק אותו לחלקים במידת הצורך כדי להבטיח מדידות מדויקות. יש לשקול למדוד פתחים כמו חלונות ודלתות בנפרד על מנת להבטיח דיוק מקסימלי.
  2. הפחתת הפתחים: מפחיתים את השטח הכולל של פתחים הנמצאים בשטח החיצוני של המבנה, כגון חלונות ודלתות, משטח הקיר הכולל. התוצאה תהיה שטח הקיר נטו הדורש את חיפוי הקיר.  
  3. בחירת חומרי החיפוי: בוחרים את סוג חומר החיפוי בו מתכוונים להשתמש, בין אם מדובר בחיפוי קירות בגרניט פורצלן, חיפוי HPL, חיפוי אלוקובונד, חיפוי אלומיניום או חיפוי פייבר צמנט. לחומרים שונים יש שיעורי כיסוי משתנים ליחידת שטח, לכן יש לעיין במפרטי היצרן עבור החומר הספציפי שנבחר או לחלופין להתייעץ עם בעל מקצוע שיוכל לספק את הנתונים הרלוונטיים. 
  4. חישוב הכמויות הרלוונטיות: לאחר שמודדים את כל אלו, יש להכפל את שטח פני הקיר נטו בשיעור הכיסוי של חומר החיפוי שנבחר. הסכום יספק את כמות חומר החיפוי הדרושה במטרים רבועים או מידת המדידה הנדרשת.

האם יש צורך בהזמנת חיפוי עודף למקרה של חישוב לא נכון או בלת"ם?

ההחלטה להזמין חיפוי עודף לפרויקט חיפוי קירות חוץ תלויה בגורמים שונים, לרבות ההעדפות האישיות והנסיבות הספציפיות של כל פרויקט ופרויקט שנבנה. באופן גורף יש לשקול הזמנת חיפוי עודף גנרית –  כדי לקחת בחשבון את החיתוך, ההתאמה והטעויות האפשריות במהלך ההתקנה, מומלץ להוסיף מכסת עודף של כ-5-10% לכמות המחושבת. באינובילד אנו מציעים ייעוץ מותאם על מנת לחשב בדיוק את הכמות הנדרשת ולמזער את הסיכונים לצד העלויות. 

מצד אחד, הזמנת חיפוי עודף מסייעת בהפחתת סיכונים. הזמנת כיסוי עודף יכולה לשמש כהגנה מפני תאונות בלתי צפויות או טעויות במהלך ההתקנה. חומר נוסף בהישג יד יכול להיות מועיל במיוחד אם עובדים עם עיצובים מורכבים או דפוסים מורכבים, כמו גם למזער את זמן ההמתנה לחומרים נוספים ובכך להגדלת העלויות. 

מנגד, ישנו העניין של יעילות לעומת עלות. הזמנת כמות מופרזת של חומר חיפוי עלולה להוביל להוצאות מיותרות של הפרויקט. הוצאות מיותרות לשווא. אם בטוחים במידות שנמדדו מספר פעמים מראש כמו גם בעיצוב הפרויקט, ניתן לבחור שלא לכלול הזמנת חיפוי עודף.

האם ניתן לחתוך את הכיסוי לגודל או האם הוא מגיע לחיתוך מראש?

הזמינות של חומרי חיפוי קירות חיצוניים חתוכים מראש או בהתאמה אישית תלויה במוצר וביצרן הספציפיים. לשתי האפשרויות יש יתרונות, והבחירה תלויה בסופו של דבר בדרישות הפרויקט ובהעדפות האישיות.

חלק מהיצרנים מציעים לוחות חיפוי קירות חיצוניים חתוכים מראש, שיכולים להיות אופציה נוחה להתקנות בגודל סטנדרטי. לוחות חתוכים מראש חוסכים זמן במהלך ההתקנה ומפחיתים את הצורך בציוד חיתוך באתר,  דבר המתורגם בסופו של יום לחיסכון בעלויות כספיות. 

מנגד, עבור פרויקטים בעלי מידות ייחודיות או עיצובים מורכבים, ייתכן שיהיה צורך בחיפוי בגודל מותאם אישית. הדבר מאפשר התאמה מדויקת ומבטיח שכל פאנל מתיישר בצורה מושלמת עם הארכיטקטורה הכוללת של הבניין.

האם אפשר להתייעץ עם אינובילד לצורך התאמה?

בהחלט! אנו באינובילד מבינים שכל פרויקט חיפוי קירות חיצוני הוא ייחודי, ואנו כאן כדי לספק הכוונה מקצועית ואפשרויות התאמה אישית כדי לענות על הצרכים הספציפיים של כל פרויקט ופרויקט.

שירותי ייעוץ

אינובילד מציעה שירותי ייעוץ שיסייעו לכם בתכנון פרויקט חיפוי הקירות החיצוניים שלכם. צוות המומחים שלנו יכול לעזור לך בבחירת החומר, שיקולי עיצוב וחישובי כמויות.

התאמה אישית

אם הפרויקט דורש התאמות מיוחדות או התאמה אישית, יש לנו את היכולת להתאים את חומרי החיפוי שלנו למפרטים הרלוונטיים. בין אם מדובר בגדלים מותאמים אישית, גימורים ייחודיים או שינויים בעיצוב, אנחנו יכולים לעבוד עם כל בעל מקצוע בכדי להשיג את החזון המיועד.

לסיכום, תכנון והזמנת חיפוי קירות חוץ הוא שלב מכריע בכל פרויקט בנייה או שיפוץ. על ידי חישוב מדויק של החומרים הנדרשים, התחשבות בקצבאות הפסולת וביצוע בחירות מושכלות לגבי חיפוי מראש או בגודל מותאם אישית, תוכלו להבטיח התקנה חלקה ומוצלחת. חיפוי קירות חוץ יכול להתבצע במגוון חומרים ביניהם בגרניט פורצלן, חיפוי HPL, חיפוי אלוקובונד, חיפוי אלומיניום וחיפוי פייבר צמנט, ולכל חומר התכונות, העלויות, היתרונות והחסרונות בהם יש להתחשב בעת הבחירה.

יתרה מכך, אנו באינובילד כאן בכדי לספק עבורכם הדרכה, ייעוץ והתאמה אישית בידי המומחים שלנו, בכדי לסייע בהשגת המראה המושלם לצד הפונקציונליות האידיאלית עבור החיפוי החיצוני של הפרויקט שלכם.

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם