ClickCease

פייבר צמנט VS אלוקובונד: השוואה ישירה

תוכן עניינים

בתחום הבנייה והעיצוב, קיימות טכנולוגיות מגוונות שמספקות פתרונות מודרניים לחיפוי חיצוני של מבנים. שני החומרים המובילים בתחום זה הם פייבר צמנט ואלוקובונד. במאמר זה, נבצע השוואה ישירה בין שני החומרים, מבחינת תכונותיהם, יתרונותיהם ושימושיהם במיוחד בבניה ירוקה.

פייבר צמנט

הוא חומר בנייה אורגני המיוצר מערכת חיזוק מינרלית מוסברת. 

מוצרי פייבר צמנט כוללים לוחות בנייה המיוצרים מבטון אדריכלי. החומרים שמהם מורכבים לוחות הצמנט הם מלט, חול, מים ומינרלים. לוחות צמנט טיפוסיים יכילו בין 40% ל-60% מלט, עד 30% חומרי מילוי, עד 10% תאית ועד 15% של נציץ קבוצת מינרליים ביניהם מגנזיום, ברזל, סידן, ליתיום ועוד. קבוצת מינרליים זו יכולה להתפצל באופן מושלם ללוחיות אלסטיות.

נעשה בו שימוש נרחב למטרות שונות כמו גם לחיפוי חיצוני של מבנים. גם כאמצעי תשתית וגמר בתהליכי בנייה ועוד רבים אחרים. 

למה לבחור בפייבר צמנט?

ללוחות פייבר צמנט תכונות ייחודיות שבזכותן הופכות את חיפוי זה לבעל יתרונות נרחבים.

כגון בעל עמידות גבוהה בפני אלמנטים שונים ביניהם פגעי מזג האוויר, מים וקרינה. הלוחות משדרגים את המראה, מסייעים לאסתטיקה משופרת ובעזרתם ניתן לעצב בכל דרך שתרצו את החלל. לא רק זאת, אלו לוחות משתלמים במיוחד מבחינת תוחלת חיים ארוכה ביחס למחיר, שגם נחשבים קלים ונוחים לעבודה ולהתקנה. אלמנט חשוב נוסף, במיוחד בעידן זה הוא שלוחות פייבר צמנט ידידותיות לסביבה ועל כן בעלי שימוש נרחב בבניה ירוקה. הם מתאפיינים ביעילות אנרגטית וחיסכון אנרגטי, כמו גם החומרים מהם מורכבים שהם חומרים ברי קיימא, ומתבצע מיצוי משאבים בעת ייצורם.

לעומת זאת, אלוקובונד

הוא חומר חיפוי אלומיניום לקיר חיצוני איכותי במיוחד (ACM), המורכב משכבות של אלומיניום וגילויים פנימיים של פוליאתילן בצפיפות נמוכה. החלקים מודבקים זה לזה בחום בתהליך מתמשך המאחד את החלקים ליחידה אחת חזקה וגמישה. יריעות האלומיניום יכולות להיות מצופות PVDF או צבע פוליאסטר, וההתקנה מתבצעת על ידי מערכות תלייה יבשות שונות. תהליך הייצור של לוחות חיפוי אלו מאפשרות גמישות בעיצוב דקורטיבי במיוחד. אריחי חיפוי קירות אלוקובונד, המכונים קירות מטה, מתחברים אחד אל השני וניתנים לשילוב עם חומרי עיצוב אחרים. 

למה לבחור בלוחות אלוקובונד?

הוא מצוין בעיצובו המודרני והאסתטי, ומציע מגוון רחב של גימורים וצבעים. הוא מציע אפשרויות לגימור מקצועי, על קירות חוץ וכן גם על קירות פנים חיפוי אלומיניום לקיר חיצוני מתקשים להשיג. לוחות אלוקובונד נחשב בעל חוזק רב ביחס למשקלו הנמוך, הוא קל במשקלו ובעל יכולת כיפוף גבוהה במיוחד. בנוסף, הוא עמיד נגד אש, שברים, חומרים כימיים שונים, תהליכים קורוזיביים ועוד. האלוקובונד קל לתחזוקה שוטפת. יתר על כן, הוא מבודד רעשים, קל להתקנה, עמיד בפני זעזועים ותנאי מזג אוויר שונים ונשמר לאורך שנים רבות. 

לוחות בידוד תרמי הם חלק בלתי נפרד מחיפוי הקיר החיצוני במבנים. פייבר צמנט מתפקד כבידוד תרמי מעולה, מספק מניע חום ויכולת איטום בשילוב עם לוחות בידוד תרמי. בניגוד לכך, אלוקובונד אינו מציע בצורה ישירה בידוד תרמי, אך ניתן להשתמש בלוחות בידוד תרמיים נוספים למבנה ולחבר אותם לאלוקובונד. בכך ניתן להשיג תוצאה מקסימלית של בידוד תרמי, יחד עם יתרונות החיפוי האסתטיים והעמידות של אלוקובונד.

תוצאת ההשוואה שלנו

פייבר צמנט ואלוקובונד הם שני חומרים פופולריים בחיפוי חיצוני של מבנים בבניה ירוקה. כל אחד מהם מציע יתרונות ותכונות מיוחדות. פייבר צמנט מתקשר לבניה ירוקה בעמידותו הגבוהה לתנאי מזג האוויר, יכולת העמידה בחומרים כימיים ועמידותו לאורך זמן. מצד שני, אלוקובונד מתקשר לעיצוב מודרני וקלאסי, עם יכולת של מחזור מסוים ואפשרות לשילוב לוחות בידוד תרמי נוספים. הבחירה בין השניים תלויה בצרכי המבנה והעיצוב, ובכך ניתן להבטיח חיפוי חיצוני איכותי, אסתטי וידידותי לסביבה.

בעת בחירת החומרים בין אם פייבר צמנט, אלוקובונד, חיפוי אלומיניום לקיר חיצוני או לוחות שישמשו לבידוד תרמי, יש להקפיד על מוצר איכותי שעומד במגוון התקנים והדרישות הקיימות ושיוכל להחזיק לאורך שנים רבות. אצלנו באינובילד מתבצע שימוש בטכנולוגיות ייחודיות על מנת להתאים את החומרים הנבחרים לפרויקט המתאים. 

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם