ClickCease

איך לבחור חיפוי קירות למבנים?

תוכן עניינים

הבנייה בישראל, כמו גם בעולם, מורכב ממבנים בעלי חיפוי חוץ. לחיפוי הקירות של המבנים חשיבות מרובה בהגנה על קירות השלד של המבנה מה שגורר הגנה על החלל הפנימי של המבנה. חיפוי ישן, שחוק, יכול לייצר סיכונים, חשיפה אל פגעי מזג האויר ושחיקה מואצת של המבנה. 

מדוע חיפוי קירות למבנים הוא דבר הכרחי? 

מפתיע לחשוב שניתן לבנות פרויקט כלשהו גם ללא חיפוי קירות, אך ניתן. אבל, רמת ההגנה של המבנה מפני פגעים שונים, כמו פגעי מזג האוויר, תהיה נמוכה מאוד וכמובן שהרבה יותר נמוכה ממבנה בעל חיפוי קירות חוץ. כשחושבים על כך, מעטפת הבניין היא המגינה על השוהים בה התוך החלל, מגנה בפני הגשם, הרוחות, גם השמש וקרינתה. לתפקיד החשוב והמשמעותי הזה השלכות רבות המצטברות לאורך השנים. אלו גורמות לפגיעה במבנה, במעטפת שלו, באסתטיקה ולעיתים גם ביציבות המבנית שלו.

מבנה בעל חיפוי קירות חוץ זוכה לשכבת הגנה משמעותית על ידי לוחות או אריחים מחומרים שונים ומגוונים המסודרים לכל אורכו ורוחבו מה שמגן על המעטפת, מסייע לה להחזיק מעמד למשך זמן ממושך יותר ואינה דורשת תחזוקה תדירה כפי שנהוג בבניינים צבועים ללא חיפוי. 

מספר אפשרויות לחומרי גלם בתחום חיפוי קירות למבנים

ישנו מספר רב של חומרים לחיפוי קירות החוץ של המבנה, אך נתמקד במספר חומרים מבוקשים בשוק ובתעשייה. חשוב לזכור שלכל חומר יתרונות לצד חסרונות, מה שאומר שצריך לבחור בחומר המתאים עבורכם בפרויקט הספציפי שלכם. לא כל חומר יהיה החומר "הנכון" בהכרח עבור מישהו אחר עם פרויקט אחר בעל תנאים אחרים. וזוהי נקודה חשובה שצריך לזכור וגם נתמקד בה בהמשך. עכשיו, נעבור להסבר קצר על חומרי הגלם השונים.

חיפוי אלוקובונד

חיפוי אלקובונד הינו חיפוי אלומיניום איכותי במיוחד (ACM), אשר הלוח המוגמר מורכב משני גיליונות אלומיניום וליבתו הפנימית עשויה פוליאתילן בצפיפות נמוכה, כלומר חומר קשיח. החלקים מודבקים זה לזה בחום בתהליך מתמשך המאחד את החלקים ליחידה אחת חזקה וגמישה. יריעות האלומיניום יכולות להיות מצופות PVDF או צבע פוליאסטר, וההתקנה מתבצעת על ידי מערכות תלייה יבשות שונות. תהליך הייצור של לוחות חיפוי אלו מאפשרות גמישות בעיצוב דקורטיבי במיוחד. אלוקובונד מציע אפשרויות גימור מקצועי שלוחות מתכת ואלומיניום רגילים מתקשים להשיג. יש לו חוזק רב ביחס למשקלו הנמוך, קל במשקל וגמיש, כלומר בעל יכולת כיפוף גבוהה במיוחד. מלבד פתרון דקורטיבי המשמש לחזות המבנה, יישום אלוקובונד בשטח הינו התקנה קלה ופשוטה יחסית, בזמן קצר לבנייה קונבנציונאלית ביחס לחומרים אחרים. אלמנט מרכזי וחשוב הוא בידוד הרעשים, בידוד הטמפרטורות, עמידות בפני זעזועים ועמידותו לאורך שנים ארוכות. שימוש בלוחות אלוקובונד מאפשר מתן מענה משולש – חיפוי חיצוני המהווה מעטה אסטטי, חיסכון גדול בעלויות בהשוואה לחיפוי אחר כדוגמת לוחות שיש, אבנים וכדומה, והכי חשוב הגנה למבנה מפני פגעי מזג אוויר ושאר נזקים נוספים. 

פייבר צמנט

מוצרי פייבר צמנט כוללים לוחות בנייה המיוצרים מבטון אדריכלי. לוחות הצמנט מורכבים ממלט, חול, מים ומינרלים. הציפייה והרצון העיקריים בעת ההתקנה היא שאלו ימלאו את ייעודם למשך הזמן הארוך ככל האפשר, וזהו היתרון המשמעותי בלוחות צמנט. פייבר צמנט בעל עמידות גבוהה בפני אלמנטים שונים ביניהם פגעי מזג האוויר, מים וקרינה. לחות גבוהה או רטיבות לא פוגעים בחומר אלא ימשיך לחפות באופן מושלם. את לוחות הפייבר צמנט ניתן לבחור במגוון רחב של אפשרויות ביניהם בחירת הצבעים, הגוונים, המרקמים והממדים של כל לוח ולוח. לא רק זאת, אלו לוחות משתלמים במיוחד מבחינת תוחלת חיים ארוכה ביחס למחיר, שגם נחשבים קלים ונוחים לעבודה ולהתקנה. התחזוקה הנדרשת ללוחות אלו מינימלית לאורך זמן השימוש הרחב. אלמנט חשוב נוסף, במיוחד בעידן זה בו קיימת חשיבות לעולם האקולוגיה, הן ידידותיות לסביבה. עומדים בתקן הבניה הירוקה בישראל כיוון שאלו מתאפיינים ביעילות אנרגטית וחיסכון אנרגטי, כמו גם החומרים מהם מורכבים שהם חומרים ברי קיימא, ומיצוי המשאבים בעת ייצורם.

HPL

חיפוי HPL, או בשמו בעברית טרספה, הינו אלמנט עיצובי של חיפוי קיר חזק במיוחד, לוחות פורמייקה עבים במיוחד המאפשרים שימושים נרחבים ומגוונים. תהליך ייצורו הינו תהליך מיוחד שמאפשר את יתרונותיו הרבים של חומר זה. הוא מיוצר משכבות של חומרים ממוחזרים טבעיים בשילוב שבבי עץ וספוגים בשרף טבעי. אלו נכבשים בתהליך בלחץ גבוה, עוברים חימום בטמפרטורות גבוהות מאוד תחת לחץ חזק ביותר ומצופים בשכבה חיצונית של צבע בציפוי דבק מלמין. מעניין לחשוב שהתהליך הזה הוא בעצם מה שמעניק שכבת הגנה בפני פגעי מזג אוויר וקרני UV, המהווה את היתרון המשמעותי של החומר HPL על פני מתחריו בשוק. שכבת הציפוי החיצונית של לוחות ה-HPL מוספגת בשרף מלמין, ולכן הלוחות בעלי עמידות גבוהה לשריטות, זאת מבלי לגרום לשינוי במרקם של השכבה החיצונית הדקורטיבית. יתר על כן, ה-HPL הוא מוצר ירוק. מדובר בחומר אקולוגי וירוק שאינו מכיל כלל חומרים רעילים או אסבסטים העשויים להזיק לסביבה, לחי וכדומה. כמו כן, מבחינת אסתטית הוא מאוד מגוון. הוא מגיע בצורות ומרקמים שונים ועל כן יש לו מראה מרשים ויוקרתי מאוד לעומת חומרים אחרים שקיימים בשוק. 

חיפוי פורצלן

גרניט פורצלן הפך להיות חומר מבוקש מאוד לביצוע חיפוי של קירות חיצוניים של מבנים ולא בכדי. גרניט פורצלן ידוע בתכונותיו לעמוד בפני תנאי שחיקה. בתהליך הייצור שלו גרגירי החומר מובאים לרמת גריסה דקה במיוחד ובאמצעות דחיסה הפורצלן הופך לחומר קשיח ועמיד בפני תנאים קיצוניים ביותר. על כן, לוחות פורצלן הם הפתרון האידיאלי עבור קירות משום שאינם סופגים לחות ומעניקים איטום מושלם ואסתטי מאוד. אלו מכילים בתוכם שילוב ייחודי של משקל קל, גמישות וחוזק אשר מהווה מקור השראה עבור מעצבים בינלאומיים לחיפויים המתכתבים עם מגמות העיצוב המובילות. הלוחות יוצרים חזיתות מרשימות, פונקציונליות, מודרניות ומקוריות. בנוסף, צבעי האלמנטים הדקורטיביים יחד עם הקלילות שלהם, מאפשרים להנות משימושים חדשניים.

אלומיניום לקיר

חיפוי קירות פנים וחוץ באלומיניום מהווה כיסוי דקורטיבי ועיצובי על בסיס המבנים המשמש כתחליף לחומרים שונים כמו פסיפס, אבן, עץ, שיש, וכדומה. זאת עקב מקרים רבים של נשירה והתנתקות אבני החיפוי מקירות המבנים עקב חוסר עמידותם והצורך לתחזק לאורך זמן. היתרונות של לוחות אלומיניום רבות. ביניהן יתרונות פונקציונלית של גמישות עיצובית כיד הדמיון, עמידות לפגעי מזג אוויר לטווח ארוך, משקל נמוך, פשטות התקנה, צבע עמיד, מראה אחיד. כמו כן, קל לתחזק אותו והוא נשמר לאורך שנים, ניתן לבחור גוון ממגוון רחב של צבעים וטקסטורות והנראות האסתטית משגעת. בשנים האחרונות, במלאכת חיפוי קירות חוץ למבנים, אלומיניום משמש לעיתים קרובות לתחליף של אבן, שיש ועוד, אשר עמידותם לא גבוהה במיוחד מה שגורם להם להחזיק פחות זמן. אחרי ההתקנה, ניתן להנות ממנו לאורך שנים רבות, מבלי שיהיה צורך לנקוט בשום פעולה או לבצע השקעה כספית נוספת.  יתר על כן, מומלץ מאוד להשתמש בחיפוי אלומיניום לשם חיפוי קירות החוץ של המבנה עקב התכונות המבודדות שלו. 

ועכשיו, הגענו לשאלת השאלות –

איך בוחרים חיפוי קירות למבנים?

כפי שניתן להבין, לכל חומר, בין אם מדובר בחיפוי אלוקובונד, פייבר צמנט, HPL, חיפוי פורצלן, אלומיניום לקיר, קיימים יתרונות רבים לצד חסרונות. חשוב להכיר את שני הצדדים של כל חומר על מנת לבחור באחד שיהיה הנכון ביותר עבור הפרויקט שלכם. זכרו: אין חומר נכון או לא נכון, יש חומר נכון עבורכם או לא נכון עבורכם. הכל שאלה של מהו הצורך עליו אתם צריכים לענות ועל מה אתם בוחרים לשים את הדגש המרכזי שלכם בפרויקט. 

מקורות אמינים לפרויקט שלי

פרויקטים של חיפוי ומעטפת למבנים הם פרויקטים שחלק ניכר מהם מבוצע במרחב החיצוני של המבנה. על כן, כאשר אתם בוחרים להתעסק עם חיפוי החזיתות של הפרויקט שלכם, חשוב שתבחרו במוצרים איכותיים, בעלי התקנים הרלוונטיים וכאלו שיוכלו להישמר לאורך שנים ובכך למנוע נזקים פוטנציאליים עתידיים.

אינובילד מתמחה בייבוא וייצור חומרי גלם לחיפוי קירות החוץ של כל פרויקט, בין אם מדובר בפרויקט ציבורי, פרטי או לחלופין עסקי. אנו מספקים פתרונות חיפויי קירות חוץ איכותיים המתכתבים עם עולם העיצוב העכשווי והאסתטי. אנו מאמינים באיכות לצד אמינות, בשאיפה למצוינות ללא פשרות והחזקת תחת מותגינו את המוצרים הטובים ביותר הקיימים בשוק על מנת שתוכלו להגשים את חלומכם בפרויקט ללא רבב. 

אצלנו קיימים מגוון חיפויי קירות חוץ של כל חומרי הגלם שהזכרנו במאמר בחיפוי אלוקובונד, פייבר צמנט, HPL, חיפוי פורצלן, אלומיניום לקיר, כמו גם רבים נוספים אחרים. אתם מוזמנים להציץ באתר וליצור עמנו קשר על מנת שנוכל להתאים את הפתרון המדויק עבורכם!

רוצים שנחזור אליכם?
השאירו פרטים כאן

מאמרים נוספים

הפרויקטים שלנו

רוצים לקבל הצעת מחיר?

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם